- Kategoria: News
- Marcelina Marciniak
- Odsłony: 2468
Oddział 2 PKO Banku Polskiego w Koszalinie w nowej wersji
Oddział 2 PKO Banku Polskiego w Koszalinie po 48 latach zmienił swój adres. Klienci banku nie muszą się niepokoić – oddział przeniósł się naprzeciwko starej lokalizacji – do Galerii Handlowej EMKA. Nowa siedziba jest pozbawiona barier architektonicznych – do oddziału dostaniemy się z poziomu parteru. Razem z placówką adres zmienił Punkt Obsługi Klienta Biura Maklerskiego PKO Banku Polskiego, bezpośrednio sąsiadujący z Oddziałem 2.
Oddział jest nowocześniejszy i bardziej cyfrowy. Nowa przestrzeń to nowe zalety – m.in. przyjazne wnętrze lub szybsze załatwienie spraw. Znalazło się w niej miejsce na obsługę klientów w kameralnych pokojach spotkań. Nowa aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi.
- W działaniach naszych zmodernizowanych oddziałów koncentrujemy się zarówno na naszej ofercie produktowej, jak i edukacji uwzględniającej korzystanie ze zdalnych kanałów kontaktu z bankiem. To ostatnie staje się coraz ważniejsze dla naszych klientów, którzy cenią sobie zdalne sposoby na załatwienie prostych czynności. Mamy świadomość, że dla części naszych klientów cały czas istotny jest osobisty kontakt z bankiem, dlatego stawiamy na jeszcze większą dostępność, atrakcyjne i przystępne rozwiązania ułatwiające codzienne bankowanie. Oddział 2 w Koszalinie to odpowiedź na oczekiwania tutejszych klientów oraz naszych pracowników – mówi Tomasz Cemel, dyrektor Regionalnego Oddziału Detalicznego PKO Banku Polskiego w Szczecinie.
Już od wejścia nowy oddział robi wrażenie - jest przestronnie, nowocześnie, ekologicznie i przyjaźnie. Są jasne kolory, donice z kwiatami, a zamiast papierowych plakatów i ulotek - ekran z informacjami o działaniu oddziału i ofercie banku. Jest też kącik dla dzieci, w którym maluchy mogą się bawić w czasie, gdy rodzice załatwiają swoje bankowe sprawy.
- Działamy na rynku lokalnym od prawie 50 lat, co oznacza, że dla wielu rodzin jesteśmy bankiem pokoleniowym: pierwsze konto zakładali tu obecni seniorzy, ich dzieci, a teraz chętnie rachunki otwierają rodzice swoim pociechom. Nowe miejsce i nowa aranżacja odpowiada na potrzeby każdego, co nas, jako zespół cieszy szczególnie. Zadbaliśmy o to, aby spotkania z naszymi klientami odbywały się w dyskretnej, komfortowej atmosferze, co pozytywnie wpływa na budowanie relacji – wszystkie spotkania będą odbywały się w pokojach spotkań. Ważnym dla nas elementem jest również stanowisko samoobsługowe, przy którym klient większość prostych czynności wykona samodzielnie, ewentualnie w asyście doradcy – podkreśla Janusz Gwizdała, dyrektor Oddziału 2 PKO Banku Polskiego w Koszalinie.
W oddziale obsługę prowadzi 15 doradców wszystkich linii biznesowych, którzy zaproponują najlepsze rozwiązania finansowe zarówno klientom indywidualnym jak i przedsiębiorcom. Jest też stanowisko samoobsługowe. Jeśli ktoś się spieszy albo chce dyskretnie sprawdzić saldo czy historię rachunku może zalogować się na tym stanowisku do swojego konta w serwisie transakcyjnym iPKO, a w razie wątpliwości czy obaw bankowi specjaliści doradzą, jak korzystać z nowych technologii przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa. W oddziale dostępny jest bankomat z funkcją wpłatomatu.
Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Sieć urządzeń należących do nas to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. Właściciele PKO Konta dla Młodych mają darmowe konto, bezpłatne są również wypłaty i wpłaty gotówki ze wszystkich bankomatów PKO w kraju i wypłaty we wszystkich bankomatach na całym świecie. Karta płatnicza, BLIK, płatność zbliżeniowa telefonem, Apple Pay, Google Pay, a na zegarkach Garmin Pay i SwatchPay! - to tylko część możliwości, dzięki którym w wygodny i szybki sposób zapłacimy za zakupy stacjonarne lub internetowe, a środki od razu trafiają na konto odbiorcy. Klienci banku mogą korzystać z systematycznie wzbogacanych usług bankowości elektronicznej oferowanych pod marką iPKO (bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce), jak również z aplikacji mobilnej IKO, którą można zainstalować w telefonie i korzystać z szerokiego wachlarza funkcji bankowych i płatniczych 24 godziny na dobę w dowolnym miejscu. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Klienci mogą również skorzystać z usługi wideodoradcy, gdzie podczas rozmowy on-line można złożyć wniosek o kartę kredytową, pożyczkę gotówkową, ubezpieczenie komunikacyjne oraz otwarcie limitu w koncie. Każdy kto chce porozmawiać on-line z doradcą banku na temat oferty dla klientów indywidualnych może to zrobić bez wychodzenia z domu, siedząc wygodnie ze smartfonem w dłoni lub przed komputerem.
Kilka pytań do Janusza Gwizdały, dyrektora Oddziału PKO Banku Poskiego w Koszalinie:
1. W tym roku mija 48 lat odkąd oddział działa na lokalnym rynku. Jaką rolę pełnicie dla tutejszej społeczności?
Umiejscowienie Oddziału 2 w Koszalinie (w pobliżu największych zabudowań/wieżowców oraz Galerii handlowej) ma duże znaczenie dla naszych stałych klientów. Jesteśmy oddziałem tzw. pierwszego wyboru, świadczy o tym m.in. liczba wykonywanych operacji. Trwałe i dobre relacje z klientami mają tu również duże znaczenie. Jesteśmy miejscem z chęcią odwiedzanym przez naszych klientów.
2. Na czym będziecie się koncentrować w pracy oddziału w nowej lokalizacji i nowej przestrzeni?
Nowa siedziba jest z pewnością bardzo nowoczesna. Nowy design wyróżnia nas w regionie.
Rozmieszczenie stanowisk, nowa organizacja pracy, to nowe możliwości do wykorzystania potencjału pracy między zespołowej. Efektywna praca zespołowa z jednoczesnym efektywnym wykorzystaniem dostępnych pokoi spotkań z klientami, to koncentracja działań na najbliższe tygodnie i miesiące.
3. Z czego jest Pan wyjątkowo dumny w prowadzeniu oddziału?
Z pewnością z osób tworzących zespół, w którym pracuje. To świetni współpracownicy, fachowcy przez duże „F”. Swoją drogą, zapraszam i polecam każdego z nich. Zespół jest zróżnicowany zarówno pod względem wieku, jak i doświadczenia.
To co nas dodatkowo wzmacnia w codziennej pracy, to świadomość biznesowa, nastawienie na potrzeby klienta i dążenie do osiągania wspólnego celu. Jesteśmy stabilnym i zgranym zespołem!
4. Jaki rodzaj klientów potrzebuje Waszego szczególnego wsparcia?
Seniorzy, to grupa klientów, która najczęściej zgłasza i oczekuje naszej pomocy.
Pomoc dotyczy najczęściej korzystania z urządzeń samoobsługowych (bankomat/wpłatomat) oraz dostępów elektronicznych, które oferuje nasz bank. To m.in. na seniorach będziemy koncentrować naszą uwagę w najbliższych miesiącach.
5. Czy angażujecie się w lokalne życie społeczne? Jeśli tak w to, w jaki sposób?
Uczestniczymy w życiu edukacyjnym najmłodszych, poprzez aktywny udział w zajęciach szkolnych. W trakcie lekcji szkolnych, pracownicy naszego oddziału z chęcią zarówno opowiadają jak i odpowiadają na szereg pytań z zakresu stawiania pierwszych kroków w finansach, pracy w PKO Banku Polskim, jak również na co zwracać uwagę, aby bezpiecznie bankować przy użyciu dostępnych rozwiązań elektronicznych: ipko, iko.
Dodatkowo, aktywnie uczestniczymy w organizacji corocznego ogólnopolskiego turnieju mini koszykówki dziewczyn i chłopców organizowanego przez Klub Sportowy Żak Koszalin.