• Kategoria: News
  • Odsłony: 134

Biletomaty w urzędzie ułatwią wizytę

Urząd Miejski powraca do pracy niemal na tych samych zasadach, w których funkcjonował przed ogłoszeniem pandemii. Z wejścia głównego do ratusza 1 lipca zniknęła bramka i urna na dokumenty. Podczas pobytu nadal trzeba dezynfekować ręce, nosić maseczkę i utrzymywać dwumetrowy dystans. Na wizytę w urzędzie można się zarejestrować internetowo lub osobiście. W obu przypadkach trzeba w ratuszu pobrać specjalne automaty na bilety z numerem stanowiska wydziału i liczbą oczekujących do niego osób.

Na razie system biletowy funkcjonuje w najbardziej obleganych jednostkach magistratu, czyli w Wydziale Komunikacji, w Wydziale Spraw Obywatelskich, w Biurze Działalności Gospodarczej, w Referacie Wymiaru Podatków i w Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Dąbrówki 1.

Zarejestrować się przez internet można najwcześniej dwa tygodnie przed planowaną wizytą na stronach:www.koszalin.pl oraz www.bip.koszalin.pl. W formularzu trzeba podać m.in. numer telefonu, aby dzień przed terminem wizyty dostać SMS, który o niej przypomni, a także specjalny kod. W razie gdyby mieszkaniec musiał przełożyć wizytę, może anulować jej termin w tym systemie. W dniu wizyty, najwcześniej 10 minut przed podanym czasem, trzeba wpisać kod w biletomacie, ustawionym przy wejściu głównym do ratusza lub w budynku USC. Wtedy mieszkaniec dostanie bilet z numerem stanowiska i liczbą czekających osób.

Jeśli mieszkaniec nie zarejestruje się zdalnie, ale przyjdzie do ratusza, także musi skorzystać z biletomatu. Trzeba na jego ekranie dotykowym wybrać nazwę interesującego go wydziału, w którym chce załatwić sprawę i kliknąć w nią. Po rozwinięciu listy ze sprawami, którymi się zajmuje dana jednostka ratusza, należy kliknąć w tę, która nas interesuje. Wydrukuje się wtedy bilet z numerem i podaniem liczby oczekujących osób. Numer z biletu wyświetli się na ekranach, umieszczonych na korytarzu przy danym wydziale. Rozlegnie się także komunikat głosowy z informacją o numerze stanowiska, do którego należy podejść.

Zainstalowany system obsługi interesantów w koszalińskim ratuszu i USC składa się z dwóch biletomatów, pięciu naściennych monitorów zbiorczych, konsoli przywoławczych dla pracowników, modułu przywoływania głosowego, modułu kalendarza z rezerwacjami internetowymi i modułu SMS. Wyposażenie tych urządzeń, ich montaż oraz dwuletnie utrzymanie systemu będzie kosztować około 100 tysięcy złotych.

(ejm)

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.