- Kategoria: News
- Alicja Tułnowska
- Odsłony: 2378
Rozbiórka i budowa wiaduktów
24 miliony złotych – takie dofinansowanie otrzymała gmina miasto Koszalin z rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. W Urzędzie Miejskim podpisano umowę na wykonanie rozbiórki i budowy wiaduktów drogowych w ciągu alei Monte Cassino.
Wiadukt w ciągu alei Monte Cassino jest zamknięty od marca 2020 roku. Wykonawcą długo wyczekiwanej inwestycji ma być konsorcjum firm INTOP Skarbimierzyce Sp. z o.o. i INTOP Warszawa Sp. z o.o. Przedsięwzięcie ma być realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
– Inwestycja zacznie się od rozebrania wyposażenia obiektu, czyli m.in. barier. Wiemy, że przez obiekt idzie wodociąg, gazociąg, Następnie zostanie sfrezowana istniejąca nawierzchnia bitumiczna. Same rozbiórki obiektu będą odbywały się nożycami. Nie będzie spektakularnych wybuchów. Wiadukt w nowej wersji trochę się skróci, bodajże o jedno przęsło od dworca PKP. Na wykonanie projektu mamy 6 miesięcy i w tym czasie powinno powstać finalne pozwolenie na budowę, a rozbiórki zaczną się wcześniej – mówił Mirosław Lipski, prezes zarządu INTOP Skarbimierzyce Sp. z o.o.
Koszt rozbiórki i budowy wiaduktów wyniesie prawie 36 milinów złotych.
– Ta inwestycja jest niezwykle potrzebna i bardzo się cieszę, że dziś mamy podpisanie umowy. Jest to możliwe dzięki dobrej współpracy rządu i samorządu. To jest możliwość rozwoju naszych małych ojczyzn. Musimy zrobić wszystko, żeby ta współpraca była jak najlepsza, bo od niej zależą także kolejne lata rozwoju Polski – podkreślił Paweł Szefernaker, wiceminister spraw wewnętrznych i administracji.
Inwestycja ma służyć nie tylko mieszkańcom Koszalina.
– To jest droga krajowa nr 6 i jak pan minister mówił, że w 2023 roku dopiero zakończenie inwestycji, my zamierzamy to przedsięwzięcie, jeśli nie będzie problemów, zakończyć w 2022 roku. Myślę, że to jest bardzo ważny moment bo wkraczamy już nie w bazę przygotowania, a realizacji tego projektu – mówił Piotr Jedliński, prezydent Koszalina.
Od dnia podpisania umowy wykonawca ma pół roku na przygotowanie dokumentacji projektowej i rozbiórkę obecnej konstrukcji wiaduktu. Zakończenie prac planowane jest w ciągu 18 miesięcy.
(mw)